Ny skole - nye sjanser

Å begynne på en ny skole er alltid spennende men også skummelt til tider. De samme spørsmålene surrer rundt i hodet hver gang man skal begynne på ny skole; kommer jeg til å få noen venner eller kommer jeg ikke til å passe inn? Kommer jeg til å få gode nok karakterer for en bra fremtid?

Å begynne på Sandvika Vgs. var det rette valget for meg. Jeg stortrives og angrer ikke et sekund på avgjørelsen min. Jeg har fått mange gode venner og jeg er sikker på at vennskapen vi har kommer til å vare livet ut.Sandvika er en ny skole og dermed er miljøet ”ferskt”. Jeg har ikke sett eller hørt om noen problemer som har oppstått angående mobbing og lignende. Alle har det trivelig og er fornøyd med å gå på en slik skole, det er i hvert fall jeg!  

Når det gjelder fag, blir det selvfølgelig vanskeligere jo lengre man har studert. Stoffet blir mer avansert og man må jobbe hardere for å oppnå de målene man har tenkt seg, samtidig som lærerne er strengere og stiller større krav på din oppnåelse. Som en moderne skole, tilbyr Sandvika en PC ordning, og det syns jeg er veldig praktisk i forhold til hverdagen. Mange syns det blir enklere med en slik tilpasning, men det er også noen som kommer til å savne den gammeldags stilen med penn og papir. På Sandvika er det mye mer elektronisk, mens på ungdomsskolen var det mer gammeldags der læreren skrev på tavla med kritt og noen få ganger der de hadde lysbilder og powerpoint.

 

Norskfaget i 1. termin har vært både interessant og utfordrende. Selvfølgelig ville det bli vanskeligere å jobbe med faget ettersom nivået er på et annet level enn det var på ungdomsskolen, men samtidig er det ikke mye som har forandret seg. Jeg er ikke akkurat den flinkeste til å skrive på norsk, og dermed har det blitt litt utfordrende og krevende når det kommer til fortellinger og novelle skriving. Vi har også startet med digitale fortellinger som virker ganske interessant og spennende. Jeg syns det er en bra måte å uttrykke sine tanker og følelser på rundt et emne.  

Bildene er hentet fra: 

Ingen kommentarer: