Max Manus

Sandvika Vgs var så heldige som fikk se Max Manus på kino i forbindelse med Den kulturelle skolesekken. Jeg hadde ikke sett filmen før så jeg gledet meg veldig. I tillegg hadde jeg hørt veldig bra kritikk om filmen så da var det vel på tide å se den.

Jeg ser vanligvis ikke på norske filmer, men denne virket veldig bra på grunn av kritikken. Jeg ble veldig positivt overrasket av filmen og av regissørene etterpå. Filmen handlet om 2. Verdenskrig og hvordan forholdene i Norge var på en så vanskelig tid. Max Manus og vennene hans begynte med illegalt arbeid for å få friheten tilbake. Selv om det endte med at Norge fikk friheten sin, mistet mange viktige personer livet sitt under kampen. 

Da vi fikk møte regissørene etterpå, fikk vi sniktitte på hvordan de hadde laget noen av scenene, og jeg ble faktisk overrasket av hvor mye teknologi har utviklet seg i det siste. Å lage de visuelle bildene så realistisk var drømmende.  

Det var veldig lærerikt å både se filmen og høre på regissørene. At de faktisk var villig til å møte opp og fortelle om deres arbeid, var oppmuntrende.  

Ingen kommentarer: